"Mindenesetre az egy fontos tudnivaló, hogy az életben való beválás nem korrelál az iskolai beválással."
Dr. Vekerdy Tamás, 2009. október 10.
"Az értelmi intelligencia, tehát nincs szó érzelmi intelligenciáról, zenei, időbeli, melodikus intelligenciáról, vizuális intelligenciáról, kinetikus intelligenciáról - saját testemmel tudok jól bánni (ez nemcsak a színésznek kell, de az esztergályosnak is vagy a marósnak stb. stb.) -, intrapszichikus, interperszonális intelligenciáról - ezek is mind intelligenciaformák -, csak az értelmi intelligenciát vizsgálom. Az értelmi intelligenciát ma a világban tíz faktorral mérik. Ebből öt cselekvéses. Nem tudja elmagyarázni a dolgot, de megérti és megoldja. Cselekvéses. A másik öt az szóbeli, verbális. Minden nagy könyv leírja, hogy gyerekkorban a cselekvéses intelligencia az erősebb a normális gyermeki intelligencia-struktúrában. Értelmiségiek gyerekei kisebb-nagyobb neurotizálódás árán sokszor erősebbek lesznek szóbeli intelligenciában, de normálisan a cselekvéses az erősebb. Na most a mai magyar iskola a tízből kettőt osztályoz. Egy lexikális memóriát és egy matematikai képességet. Mind a kettő a szóbeli tartományba esik. Nyolcat nem osztályoz már az értelmi intelligenciából sem! És ebből azt az ötöt, ami erősebb a gyerekkorban, meg sem érinti..."
Dr. Vekerdy Tamás, 2009. október 10.
A következő Macskaköröm egy kicsit később jön majd a szokásosnál. Holnapután a múlt hónapban megkezdett családi drámánk harmadik részét olvashatod itt a Szülőnevelés Blogon.
Legyetek jók, amennyire tudtok!
Iratkozz fel a Blogértesítőnkre, hogy semmiről se maradj le!