"Bármilyen probléma sikerrel elemezhető az absztrakció egyre magasabb szintjén."
John Middleton
"Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja."
Albert Einstein
"A szabadságra nevelést tényközléssel és értékek kifejezésre juttatásával kell kezdeni, majd az értékek felismeréséhez szükséges módszerek kifejlesztésével kell folytatni és felkészítéssel, hogy megvívjunk azokkal, akik valamilyen oknál fogva nem vesznek tudomást a tényekről, vagy tagadják az értékeket."
Aldous Huxley
"Megtanulhatjuk, hogyan legyünk szabadok, méghozzá a jelenleginél szabadabbak. De a szabadságot - mint erre rámutattam - sok oldalról és sok veszély fenyegeti: demográfiai, társadalmi, politikai és pszichológiai. Betegségünk egymással összefüggő okok sokaságára vezethető vissza, és csak egymással összefüggő gyógymódok sokaságával gyógyítható. Egy bonyolult emberi helyzet megoldásakor az arra vonatkozó összes tényezőt figyelembe kell vennünk, s nem elég csak egyet figyelembe venni. Sosem érhetjük be a mindennél kevesebbel. Veszélybe került a szabadság, és sürgősen szükség van arra, hogy szabadságra neveljük az embereket."
Aldous Huxley
"Ha sikerül végrehajtani a változást, sem a tanároknak, sem a diákoknak nem kell beérniük a jelenlegi két választási lehetőséggel: behódolással vagy lázadással. Ha mindenkinek csupán egy célja lesz, nevezetesen, hogy mindenkinek a szükséglete kielégüljön, megtörténhet az átalakulás az osztályokban és az iskolákban. Erre éppen azért van lehetőség, mert végső soron mindannyiunknak ugyanazok a szükségletei."
Dr. Marshall B. Rosenberg: Így is lehet nevelni és tanítani
(Agykontroll Kft., 2005.)
Jövő vasárnap Tylla Drágám folytatja gazdagodásunk "rövid" történetét itt a Szülőnevelés Blogon.
A Blogértesítőnkre feliratkozott olvasóink addig sem maradnak olvasnivaló nélkül, ugyanis elkészült az ajándék tanulmányunk 1.7-es változata. :)
Legyetek jók, amennyire tudtok!
Iratkozz fel a Blogértesítőnkre, hogy semmiről se maradj le!