"Mintha a mi iskoláink többsége azzal a feltétellel vállalná el a gyerekek nevelését, hogy már meg vannak nevelve... Aki nincs, az úgy is marad. A lelki egészség és társadalmi beilleszkedés statisztikai adatai egyre szélesebb rétegeknél mutatnak teljes széthullást."
F. Várkonyi Zsuzsa
"Egy pedagógus magnóra vette óvodás gyermeke kedvenc meséjét, arra gondolva, hogy úgyis mindig ugyanazt akarja hallani, és neki is egyszerűbb, ha nem kell folyton ismételnie önmagát. A gyermek azonban reklamált: apa, ez így nem jó, a magnónak nem lehet az ölébe ülni!"
Kádár Annamária: Mesepszichológia
(Kulcslyuk Kiadó, 2012.)
"Azt mondják, mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát arra, hogy rossz példát mutasson. Ez voltam én. Olyan voltam, akire a szülők és a tanárok ujjal mutattak, óvva a gyerekeket: 'Ha nem javulsz meg, ott végzed, ahol Tracy!'"
Brian Tracy: Maximális teljesítmény
(második kiadás - Bagolyvár Könyvkiadó, 2000.)
"Az iskolában az oksági összefüggésekre kell figyelni, meg kell próbálni megérteni valamit. A rajzfilmek kilencvenkilenc százalékából viszont ezek az összefüggések hiányoznak. Ha egy gyerek másfél óráig néz valamit, mondjuk, a Tom és Jerryt, utána három szót nem tud mondani arról, amit látott. Mert nincs tartalom, nincsenek ok-okozati összefüggések, csak ezek az adott pillanatban a figyelmet ott tartó effektek vannak. Ezért ezek a gyerekek rossz beidegződésekkel kerülnek be az iskolába."
Dr. Ranschburg Jenő
(Révai Gábor: Beszélgetések nem csak gyerekekről
Ranschburg Jenővel és Vekerdy Tamással - Park Könyvkiadó 2007.)
Jövő szerdán Tylla Drágám egy olyan ősi nevet elemez itt a Szülőnevelés Blogon, melynek a "pogány" magyarokhoz is van némi köze.
Legyetek jók, amennyire tudtok!
Iratkozz fel a Blogértesítőnkre, hogy semmiről se maradj le!